Działania promocyjne w mediach elektronicznych realizowane są bardzo często przez firmy, które wykorzystują do tego celu pocztę elektroniczną. To jedna z najstarszych elektronicznych metod docierania do klientów, a jednocześnie taka, która na równi z banerami reklamowymi pojawiającymi się na stronach internetowych może budzić ogromną irytację, gdy dostaje się wiadomości niechciane, czyli spam. Dlatego jest rzeczą bardzo ważną, aby komunikację reklamową dostosować do oczekiwań klientów. Nie zawsze firmy do końca wiedzą, jakie jej jej odbieranie. Dlatego też bardzo ważny jest również odpowiedni, na bieżąco w trakcie wysyłania informacji do klientów tworzony raport. Email marketing może czasem ustrzec się błędów, jeśli są w porę dostrzeżone.
Raportowanie standardem
Dlatego też firmy korzystające z usług podwykonawców zajmujących się komunikacją elektroniczna, oczekują od nich szczegółowy i przedstawiony w odpowiednim momencie raport. Email marketing jest przedmiotem działalności specjalizującej się w komunikacji elektronicznej firmy FreshMail. Raportuje ona dokładnie swoje działania dla klientów, dzięki czemu mają oni jasnej obraz sytuacji.